Sunday, September 6, 2009

BUFET RAMADAN PUN NAK BACA PUISI

Sesuatu yang agak pelik tetapi itulah seni puisi. Sebelum bulan puasa, ada sahabat saya maklumkan bahawa beliau diminta membaca puisi sempena kempen menderma darah. Tajuk sajaknya ialah DARAH. Pada mulanya, saya ingat dia main-main je. Rupa-rupanya serius, katanya dah dua kali di baca sajak darah tu di tempat yang berasingan. Pelikkan, derma darah pun ada sajak. Tabikkk lah pada penganjur.

Tup tap tup tap, kena pada saya plak. Nak buka puasa pun nak kena baca sajak. Bila pihak penganjur telefon, saya kata tak payahlah baca sajak. Baca doa cukuplah. Tak pernah dibuat orang, baca sajak sempena nak buka puasa. Akhirnya saya bersetuju juga. Macam manalah gamaknya bunyi sajak 'buka puasa' ni ye?

1 comment:

D'Rimba said...

Wah hebat ya demi minat..........Tahniah Tuan....