Tuesday, February 7, 2012

Akibat dari kelembutan bangsaku

Ini adalah salah satu dari beribu-ribu lemon implikasi dari kelembutan bangsaku. Orang bukan Islam sudah berani mengupas (campur tangan) hal-ehwal Islam dan mereka bijak mengumpan dengan 'comparative analysis' yang boleh mengelabukan mata bangsa kerana bangsaku lebih suka menggunakan hujah 'logik akal'. Pastinya tidak semua isu agama boleh dihujah atau disandarkan dengan 'logik akal' sahaja.

Maka akan ada bangsaku yang akan menyokong Chew Hoong Ling kerana 'logik akal' mengatakan, sambutan ini tak ada apa-apa dan bagus bagi mengukuhkan kasih sayang bla bla bla. Tak terlintas langsung nak 'celebrate' atau memperingati hari kematian paderi St. Valentine. Ewah ewah, logik akal memang sedap bunyinya. Hadis riwayat Aishah "Tuhan mencelakakan umat yang mengikuti perbuatan orang-orang yahudi dan nasrani"
 
P/S Macaroon (kuih kecil dan manis) di cipta oleh nun dari gereja iaitu St.Macaroon dan menjadi makanan para 'nun' dan pengunjung gereja di negara ciptaanya. Macaroon ini dengan tiba-tiba menjadi popular dan kegilaan rakyat Malaysia pada awal tahun 2010.

PETIKAN BERITA 

Hari Kekasih: Pemuda PAS Digesa Tidak Curiga

PETALING JAYA: Pemuda PAS tidak seharusnya melihat sambutan Hari Valentine atau Hari Kekasih sebagai sesuatu yang buruk kerana sambutannya semata-mata ingin menyatakan rasa cinta kepada pasangan, keluarga dan rakan.
Presiden Suara Wanita, Chew Hoong Ling berkata, aktiviti tidak bermoral berlaku setiap hari dan bukannya pada sambutan Hari Kekasih sahaja.
"Jadi Pemuda PAS tidak seharusnya terlalu takut atau curiga tentang Hari Kekasih," katanya.
Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada kempen anti Hari Kekasih yang dibuat setiap tahun bagi memastikan umat Islam tidak menyambut hari hari berkenaan.
Pada Selasa, Timbalan Ketua Pemuda PAS, Nik Abduh Nik Abdul Aziz menggesa kerajaan menyiarkan iklan bagi menyatakan bahawa sambutan Hari Kekasih adalah bertentangan dengan syariat Islam menjelang sambutannya pada 14 Februari ini.
Selain itu tambah Chew, kebiasaanya masyarakat Asia didapati sukar untuk meluahkan rasa cinta dan kasih terhadap pasangan masing-masing dan memerlukan satu hari istimewa untuk meluahkannya.

4 comments:

che_bed2010 said...

bro... one of your pics showed a cross...dont u realized it...

PENA CELORENG said...

Terima kasih atas ingatan. Memang sy berasan tapi cam tak betul2 cros. Ingat persatuan st john kat sekolah dulu. apapun terima kasih. sangat dihargai

PENA CELORENG said...

Terima kasih atas ingatan. Memang sy berasan tapi cam tak betul2 cros. Ingat persatuan st john kat sekolah dulu. apapun terima kasih. sangat dihargai

che_bed2010 said...

OK BRO..sama-sama kita ingat mengingati ssesama sendiri....Selamat hari Raya...assalam