Sunday, November 22, 2009

HAZIQ JUARA AKADEMIK FANTASIA

(Ini gambar pada 22 Nov 09 semasa menyampaikan bantuan kepada mangsa banjir di Kedah)
(Gambar semasa persembahan sekitar tahun 2007)

Kalau tak silap saya, dah tiga kali saya bertemu anak muda ini. Kami sama-sama terlibat dalam membuat pertunjukkan. Dan minggu lepas adalah pertemuan yang ketiga dan agak panjang iaitu 3 hari. Saya mengambil kesempatan berbual dengan beliau dan bapanya. Bab suaranya dengan irama asli, tak payahlah saya cite, sebab semua orang dah tengok kehebatan beliau dalam AF kan? Cerita yang saya nak kongsi ni bukan pasal suaranya yang hebat tetapi pasal sikap beliau.

Pertamanya, memang kenalah anugerah Tuhan, suara hebat dianugerahkan kepada insan yang hebat juga sikapnya. Artis muda ini sangat jujur, tidak sombong, saya ulang tidak sombong, sama macam bapa dia, Haziq bercampur dengan semua orang tanpa mengira siapa pun ia. Lebih-lebih lagi dengan pompuan lawa, he he he. lawak jeee. Ketika acara menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir, saya lihat dialah artis yang bertungkus lumus, sangat prihatin. Semua rumah mangsa dia nak pergi, walaupun dah penat. Sebagai lulusan sarjana komunikasi, melalui komunikasi bukan verbal, saya tahu beliau sangat ikhlas. Saya sangat suka dengan artis yang begini.

Saya ada jugalah dua tiga pengalaman dengan artis-artis ni. Saya kenal mereka tapi mereka tak kenal sayalah. Sombong nak mampus, tah apa spesiespun saya tak tahu. Ada satu peristiwa di Studio RTM, Angkasapuri, satu artis ni yang sekarang penuh dengan kontroversi, sombongnyaaaa, mak oiii. Hanya Tuhan sahaja yang tahu kenapa ia macam tu sebab Tuhan yang jadikan dia. kalau lelaki tak pelah juga. Ni kes artis pompuan. Sayapun tak pasti artis ni penyanyi ke pelakon. kejap-kejap nyanyi, kejap berlakon, kejap-kejap jadi MC, sekarang ni jadi pengarah filem plakkk dahhh. Baru buat tajuk filem, dah kecoh kontroversuinya. belum tayang lagiii tu. Kalau ada drama yang tunjuk muka artis ni, saya terus tukar siaran lain, tengok berita tamil ke atau berita mandarin lagi bagus. Bukan saya tak suka dengan dia, mesti suka sebab dia lawa jugaaaa tapi bab sombongggg tu. Tak semua artis macam tuuu. Macam Haziq kan bagussss.

No comments: